„Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji .” Źródło: Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r.)
W oddziale przebywać będą dzieci w zbliżonym wieku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło dwa i pół roku.
W grupie realizowana będzie innowacja pedagogiczna wprowadzająca naukę czytania globalnego opartą na metodzie Glenna Domana.
06:30 – 08:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci.
08:00- 08:45
Zabawy dowolne. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, gramatyczne itp. Zabawy dydaktyczne. Prace porządkowo – gospodarcze. Praca indywidualna.
08:45- 09:00
Poranna zabawa ruchowa. Nauka czytania metodą Glenna Domana.
09:00- 09:30
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
9:30 – 12:00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane), jedno zajęcie dydaktyczne w ciągu dnia: polonistyczne, matematyczne, plastyczno – techniczne, ćwiczenia gimnastyczne, rytmika, zabawy z językiem obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem .
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
Zabawy dowolne.
12:00 – 12:30
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Obiad.
12:30 – 13:00
„Czytankowo” – słuchanie utworów literatury dziecięcej. Czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania.
Nauka czytania metodą Glenna Domana.
Praca indywidualna i korekcyjno – kompensacyjna oraz inne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
13:00 – 14:00
Leżakowanie
14:00 – 14:30
Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14:30 – 14:45
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14:45 – 18:00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.