Grupy młodsze

„Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji .” Źródło: Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r.)

Oddział 3 – latków

W oddziale przebywać będą dzieci w zbliżonym wieku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło dwa i pół roku.

W grupie realizowana będzie innowacja pedagogiczna wprowadzająca naukę czytania globalnego opartą na metodzie Glenna Domana.

Oddział 4 – latków

W oddziale przebywać będą dzieci w zbliżonym wieku. W grupie realizowana będzie (kontynuowana będzie) innowacja pedagogiczna wprowadzająca naukę czytania globalnego opartą na metodzie Glenna Domana.

Ramowy rozkład dnia

06:30 – 08:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci.

08:00- 08:45

Zabawy dowolne. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne,  słuchowe, gramatyczne itp. Zabawy dydaktyczne. Prace porządkowo – gospodarcze. Praca indywidualna.

08:45- 09:00

Poranna zabawa ruchowa. Nauka czytania metodą Glenna Domana.

09:00- 09:30

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. Śniadanie.

9:30 – 12:00

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane), jedno zajęcie dydaktyczne w ciągu dnia: polonistyczne, matematyczne, plastyczno – techniczne, ćwiczenia gimnastyczne, rytmika, zabawy z językiem obcym nowożytnym  przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem .
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
Zabawy dowolne.

12:00 – 12:30

Czynności samoobsługowe i    higieniczne,  przygotowanie do obiadu. Obiad.

12:30 – 13:00

„Czytankowo” – słuchanie utworów literatury dziecięcej. Czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania.
Nauka czytania metodą Glenna Domana.
Praca indywidualna i korekcyjno – kompensacyjna oraz inne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

13:00 – 14:00

Leżakowanie

14:00 – 14:30

Czynności samoobsługowe.  Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

14:30 – 14:45

Przygotowanie do podwieczorku.  Podwieczorek.

14:45 – 18:00

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.