Grupy starsze

„Przedszkole jest miejscem, w którym poprzez zabawę dziecko poznaje alfabet liter drukowanych. Zabawa rozwija w dziecku oczekiwania poznawcze w tym zakresie i jest najlepszym rozwiązaniem metodycznym, które sprzyja jego rozwojowi. Zabawy przygotowujące do nauki pisania liter prowadzić powinny jedynie do optymalizacji napięcia mięśniowego, ćwiczeń planowania ruchu przy kreśleniu znaków o charakterze literopodobnym, ćwiczeń czytania liniatury, wodzenia po śladzie i zapisu wybranego znaku graficznego. W trakcie wychowania przedszkolnego dziecko nie uczy się czynności złożonych z udziałem całej grupy, lecz przygotowuje się do nauki czytania i pisania oraz uczestniczy w procesie alfabetyzacji.” Źródło: Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r.)

Oddział 5 – latków

W oddziale przebywać będą dzieci w zbliżonym wieku. W grupie realizowana będzie innowacja pedagogiczna wprowadzająca nowatorską naukę języka angielskiego poprzez wprowadzenie osoby native speakera. Innowacja realizowana będzie po godzinie 13.00, czyli po realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Oddział 6 – latków

W oddziale przebywać będą dzieci w zbliżonym wieku. W grupie realizowana będzie (kontynuowana będzie) innowacja pedagogiczna wprowadzająca nowatorską naukę języka angielskiego poprzez wprowadzenie osoby native speakera. Innowacja realizowana będzie po godzinie 13.00, czyli po realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Zajęcia z native speakerem

Wprowadzenie do przedszkola zajęć z native speakerem będzie stwarzać  wiele korzyści dla dzieci. Zajęcia organizowane w godzinach 13.00 – 16.00 (dwa lub trzy dni w tygodniu) mają charakter zabawy, w której przedszkolaki będą obcować tylko z językiem angielskim.

       Zajęcia z native speakerem pozwolą rozwijać u dzieci umiejętność swobodnego mówienia w języku obcym i rozumienia ze słuchu. Umacniają pewność siebie przy posługiwaniu się językiem i wyrabiają motywację do spontanicznego porozumiewania się nim. Dzieci mogą poznawać i ćwiczyć właściwą wymowę poprzez regularny kontakt z osobą posługującą się swobodnie językiem angielskim.

Ramowy rozkład dnia

06:30 – 08:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i      zainteresowań dzieci.

08:00- 08:30

Zabawy dowolne. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne,  słuchowe, gramatyczne itp. Zabawy dydaktyczne. Praca indywidualna.
Prace porządkowo – gospodarcze.

08:30- 08:50

Ćwiczenia poranne.

08:50- 09:00

Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania.

09:00- 09:30

Śniadanie.

9:30 – 12:00

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane), dwa zajęcia dydaktyczne w ciągu dnia: polonistyczne, matematyczne, plastyczno – techniczne, ćwiczenia gimnastyczne, rytmika, zabawy z językiem obcym nowożytnym  przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem .
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.

12:00 – 12:30

Czynności samoobsługowe i    higieniczne,  przygotowanie do obiadu. Obiad.

12:30 – 13:00

„Czytankowo” – słuchanie utworów literatury dziecięcej. Czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania.
Nauka czytania metodą Glenna Domana.
Praca indywidualna i korekcyjno – kompensacyjna oraz inne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

13:00 – 14:00

Zajęcia w języku angielskim:
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy  dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań. Prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe . Zabawy na świeżym powietrzu.

14:00 – 14:30

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.

14:30 – 16:00

Zajęcia i zabawy w języku angielskim.

16:00 – 18:30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci.